Klachtenprocedure
Praktijk Scope werkt volgens de beroepscode van de Nederlandse Vereniging van Pedagogen en Onderwijskundigen (NVO). Wij doen uiteraard ons uiterste best om alles goed te laten verlopen. Toch is het mogelijk dat u desondanks niet tevreden bent.
Heeft u vragen of opmerkingen over de diensten van Praktijk Scope? Bent u ontevreden over bepaalde zaken of ziet u dingen anders? Laat het ons alsjeblieft weten: samen lossen wij het graag op. Door met elkaar te praten en naar elkaar te luisteren, komen we er waarschijnlijk al snel uit.
Het kan zijn dat u – ondanks een gesprek – ontevreden blijft. Praktijk Scope is daarom aangesloten bij de Klachten- en Geschillenregeling Psychische en Pedagogische Zorg (P3NL), zodat u contact op kunt nemen met de klachten-functionaris. Deze is volkomen onafhankelijk en ondersteunt u bij het indienen en de verdere afhandeling van je klacht. Het inschakelen van een klachtenfunctionaris en het indienen van een klacht kan via www.klachtencompany.nl.
Vindt u dat er in strijd is gehandeld met de beroepscode van de NVO en overweegt u een klacht voor te leggen aan het College van Toezicht van de NVO? Kijk dan voor meer informatie over de klachtenregeling van de NVO of een toelichting op deze beroepscode op de website van de NVO. Hier vindt u tevens de folder ‘U heeft een klacht?’, waarin de NVO vertelt wat de code inhoudt en hoe het tuchtrecht van de NVO werkt.